۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

چند گزارش فرهنگی و اجتماعی

1- ستاره و استوره شدن ساسی مانکن! در این جامعه روایتگر انحطاطی است چندصد ساله در فرهنگ این مردم. اقبال این جامعه چنان اعتماد به نفسی به این پسرک داده که مدعی ابداع یک سبک جدید شده است. جل الخالق!
2- این جامعه به هر ننه قمری اجازه هنرمندی! می دهد. از جمله این پسرک به نام هیرسا!
3- یکی از ضایعات غیر قابل اغماض جنبش سبز این بود که هر کی از راه می رسد دچار توهم اندیشه سیاسی شده و صبح تا شوم تحلیل سیاسی می نویسد. دست بردارید از این فضای رایگان اینترنت. دهانمان را نمودید! بزرگان این قوم و  حتی اساتید علوم انسانی! که ادعای تقلب در انتخابات کردند، بزرگترین دلیل جامعه شناختی‌شان این بود که جمعیتی که قبل از انتخابات  شبها برای تفریحات و شبگردی های سبز!در دو سه شهر بزرگ، به خیابان می آمد بیشتر از طرفداران احمدی نژاد بود! حالا وای به حال کوچکترهای این قوم!
4- من به همه متخصصان علوم انسانی و اجتماعی و مطالعات فرهنگی اکیدا توصیه می کنم فضای "گوگل ریدر" یا به قول کاربران ایرانی "گودر" را به مثابه یک کارگاه علمی برای شناخت فرهنگ  مردم این مرز و بوم همه روزه مورد بررسی قرار دهید. بسیار آموزنده است و زوایای زیادی از فرهنگ این جامعه را میتوان در آنجا آشکارا دید. آنجا می توان فهمید که این جماعت دنبال چه حرفهایی است. ایضا بالاترین را!