۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

آسیب‌شناسی جنبش2

یکی از ایراداتی که به جنبش سبز وارد است و روز به روز خودش را بیشتر نمایش می دهد، هدر دادن نیرویش در جاهاییست که مضراتش بیشتر از منافعش است. طبقه متوسط در حال انفجار است و بدنبال راهی برای رهاییست. درست است اما نباید این فشار روانی منطقش را زائل کند و کورکورانه تصمیم گیری کند. اینکه برای هر مناسبتی جنبش نیرویش را صرف کند که نمی شود. باید مترصد بود تا موقعیتی فراهم شود که بتوان در ان موقعیت بطور موثر اقدام کرد. مثلا بهترین صحنه مبارزه برای طبقه متوسط صحنه انتخابات است. انتخابات مجلس پیش راه است. بهتر است نیرو را هدر ندهند و بیش از این واکنش حاکمیت را بر نینگیزند و جو را غیر عادی نکنند. اینگونه جز افزدون به شمار تلفات و محبوسین و نظامی کردن شرایط کاری را پیش نمی برند.

+آسیب‌شناسی جنبش 1

۱ نظر:

  1. انتخابات بعدی کسی از اصلاح طلبان به احتمال بسیار قوی تایید صلاحیت نخواهد شد، و الا آمادگی برای انتخابات بسیار کار درستی است.
    واینکه به نظر من دلیل اینکه اینها تیربار و تانک به خیابان نیاوردند این نیست که هنوز بسیار واکنششون برانگیخته نشده بلکه قدرت جنبش و از طرفی اختلافات بسیار شدیدی که بین خودشون وجود داره باعث این امر شده...

    پاسخحذف