۱۳۸۸ مرداد ۱۶, جمعه

عقلانیت 2

به یاد دارم چندی پیش شخصی می گفت در یاهو مسنجر ورژن 9 کسانی که اینویزیبل (مخفی) هستند را بصورت کمرنگ نمایش می دهد. من با اینکه تا آن لحظه از یاهو مسنجر 9 استفاده نکرده بودم ولی گفتم بطور قطع اشتباه می کنی و چنین نیست. محال است یاهو مسنجر چنین کاری را کند. چون خود یاهو مسنجر آمده است و وضعیتی را به عنوان اینویزیبل تعریف کرده و اینک منطقی نیست که بگونه ‌ای ورژن جدید را طراحی کند که مخفی ها هم دیده شوند. از سویی این با حقوق خصوصی کاربران در تعارض است. هرچند آن شخص خیلی بهش برخورد و سخنان من را توهین به شعور خودش محسوب کرد که چرا چیزی که ندیده ام را اینطور با قطع و یقین رد می کنم. اما بعدها این ورژن را نصب کردم و مشخص شد درست می اندیشیده ام و یاهو مسنجر چنین کاری را انجام نداده و آن کاربرانی که بصورت نیمه روشن نشان می دهد کاربرانی هستند که برای پروفایل خود آواتار نصب کرده اند و این قضیه هیچ ربطی به اینویزیبل بودن ندارد.
باری می خواهم بگویم اگر فرهنگ و تمدنی بر اساس عقلانیت طرح ریزی شده باشد و عقلانیت بر آن حاکم باشد و اداره و مهندسی جامعه را به دست نخبگان بسپارند نتیجه اش این می شود که می توان با بهره گیری از عقل خیلی چیزها را ندیده و نشنیده در مورد آن جامعه در یافت و در مورد خیلی چیزهایش به قضاوت نشست.
تاحالا اندیشیده اید که چرا ماها اکثرا کامپیوتر و اینترنت را خودمان بدون کلاس و معلم یاد گرفته ایم؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر