۱۳۸۸ مرداد ۲, جمعه

ازدواج

من به عنوان یک متخصص حقوق و علم الاجتماع به همه دختران ایرانی که این نوشته ها را می خوانند توصیه می کنم بجای تاکید روی مهریه و برخورد حیثیتی کردن با آن، به فکر حق طلاق باشند. رک می گویم: بگویید مهریه نمی خواهیم بجایش حق طلاق می خواهیم. پسرها هم همین کار را کنند. بگویند مهریه نمی دهیم بجایش حق طلاق می دهیم. اگر پسر این حرف شما را نپذیرفت و حق طلاق نداد بدانید که صلاحیت زندگی ندارد. اگر هم دختر نپذیرفت بدانید که بدنبال ازدواج نیست بلکه دنبال معامله یا چشم و هم چشمی است و بنا بر این صلاحیت زندگی مشترک را ندارد.
از سوی دیگر من اکیدا به دختها توصیه می کنم این استایل زندگی (با عذر خواهی) زالو صفتانه را که در حقوق سنتی ما برای دختر و زن تعریف شده که زن فقط در خانه بماند و نیازهای جنسی مرد را بر طرف کند و در مقابل نفقه دریافت کند را کنار بگذارند. اگر رفع نیاز جنسی در برابر پول است خب این با فاحشگی چه تفاوتی دارد. نفقه به این شکل که در جامعه ما مرسوم است به نظر من بزرگترین توهین به مقام زن است اما متاسفانه زنان ما ازین توهین زیاد هم بدشان نمی آید.
من توصیه می کنم زنها کار کنند و برای خودشان زندگی اقتصادی مستقلی داشته باشند. روابط مالی زن و مرد باید مشارکتی باشد نه یک طرفه. البته به نظر من مشارکت مرد باید بیشتر باشد اما نتیجه این مشارکت باید بطور مساوی تقسیم شود.
+ سابقه

۳ نظر:

  1. قربون اون دهنت ، گل گفتي

    پاسخحذف
  2. این مشکل یکی از اون جرثومه های ریشه داره که خدا کنه گوش شنوا باشه... خدا به حق پنج تن خیرت دهاد.

    پاسخحذف
  3. ki az in badesh miad ke tu khune beshine va yeki dige kharjesho bede??

    پاسخحذف