۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

وبلاگهای زنانه

مدتهاست در اینترنت اگر وبلاگ تخصصی در حوزه زنانه‌نگری ببینم پست‌های آنرا را زیر و رو می کنم تا از عیار تفکری که احتمالا پشت سر دارد آگاه شوم. نتیجه این جستجو چیز دندانگیری تاکنون نبوده است. 
وبلاگهای زنانه را می توان به سه دسته تقسیم کرد: دسته ای از وبلاگها چیپ و سطحی و غیر جدی است و بیشتر برای پیدا کردن شوهر. دسته ای دیگر وبلاگهایی هستند که در آن حرفها و احساسات زنانه با بهره گیری از امکانات فضای  مجازی بدون سانسور بیان می شود. مانند ناژو و زنانه ترین اعترافات حوا. این وبلاگها ارزشمند هستند و حداقل موجب می شوند پژوهشگر حوزه فرهنگ در یک جا احساسات زنانه سانسورنشده ای را از جماعت نسوان ایرانی بیابد و مورد بررسی قرار دهد. دسته سوم نیز وبلاگهایی هستند که نوعی تفکر و نگاه زنانه را بکار می بندند و سعی در پرداختن به معضلات و تعارضات جامعه زنان در کشوری جهان سومی چون ایران دارند. این وبلاگها نسبت به مسائل حقوق زن نیز حساسیت دارند. 
از جمله این وبلاگهای دسته سوم قصد دارم یک وبلاگ عمیق را معرفی کنم تا شاید که این جماعت رجال و نسوان ایرانی دست از سر هرزنوشته هایی چون "مملکته داریم" و غیره بردارند کمی به عمق بپردازند. نوشین شاهنده در وبلاگ ارزشمند silent logos گاهی دست به قلم می برد و چیزهای ارزشمندی می نویسد. کاری با محتوای نوشته هایش ندارم که شاید من از اول تا اخر با آنها مخالف باشم اما چیزی که نمی شود انکار کرد عمق نوشته های اوست. برای شروع مطالعه نوشته های او بهتر است ابتدا این پست او را بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر