۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

تاملاتی در باب گوگل ریدر 1

من همین فضای سنتی وبلاگی و کامنتها و لینکهاش رو به فضاهای جدید مثل گوگل‌ریدر و فیس بوک ترجیح میدم. اصلا در وبلاگ و وبلاگ نویسی ابهت و حرمتی هست که جاهای دیگه نیست. توی وبلاگ نویسنده می نویسد و جهانیان می تونن بخونن و نقدش کنند. همه چیز در ملا عامه. حتی با یک سرچ ساده می شه محتویاتش رو جستجو کرد. معمولا گزینشی وجود نداره. اما توی گوگل ریدر محدودیت هایی برای هر کدوم ازین ویژگی ها وجود داره.
البته گوگل ریدر مزایا و کارکردهای خودش رو داره که اون به کنار. اما من معتقدم افزودن بخش کامنت به گوگل ریدر که چند ماه پیش انجام گرفته کار زیاد جالبی نبود و موجب ایجاد تشتت در کار وبلاگ نویسی شد. برای نمونه شاید یک نویسنده ای در وبلاگش بنویسه و چندین نفر در گوگل ریدر براش کامنت بذارن در حالی که اصلا خبر نداره.
از طرفی متاسفانه هنوز هم بسیاری از سایتها و وبلاگها هستن که نمیشه اونها رو توی گوگل ریدر اد کرد و این به کلیت کار صدمه می زنه.
البته این هم بگم مهترین دستاورد گوگل ریدر برای ما جهان سومیها و بخصوص خاورمیانه ای های نگون‌بخت این بوده که هنوز دست سانسورچی ها و فیلترکنندگان به این فضا نرسیده و خدا سازنده اش را رحمت کناد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر