۱۳۸۸ آبان ۸, جمعه

حق زن بر جسم مرد

در فقه اسلامی مرد تنها موظف است در هر چهار شب یک شب در کنار زنش بخوابد و البته این فقط حکم خوابیدن است و او الزامی به نزدیکی با زن ندارد. این حکم مخصوص شبها است. در طول روز او الزامی برای بودن در کنار زن ندارد.
از سویی میزان نزدیکی واجب برای هر زن یک شب در چهار ماه می باشد. یعنی مرد فقط یک شب در هر چهارماه واجب است که با زن نزدیکی کند و می تواند از بیشتر از این مقدار سرباز بزند و در این صورت مرتکب هیچ عمل خلاف قانون و شرع نشده است.
اگر کسی رفرنس خواست بگوید.

۵ نظر:

  1. موافقم با پست ِ ریدر

    پاسخحذف
  2. اون حقی که تو نوشتی باز به این صورت بیان شده که مرد حق ندارد بیشتر از 4 ماه از نزدیکی با همسر خود اجتناب کند .
    من تا به حال جایی در مورد حق زنبر تن مرد چیزی ندیده ام . اگر شما دیده اید و سراغ دارید به من هم بگویید تا نادان از دنیا نروم .

    پاسخحذف
  3. واضح است که منظور حقیر از زن و مرد در اینجا زن و شوهر است. یعنی این حداقل هایی است که شوهر باید رعایت کند و حق زن است.
    در کتابهای فقهی موضوعی مطرح شده با عنوان "القَسْم" یعنی قواعدی که باید مرد در سر کشیدن به زن های خود رعایت کند و قسمت هریک را بدهد.
    برای نمونه از تحریر الروضه فی الشرح اللمعه (که شرح و توضیح یکی از ابرمتن های فقهی شیعه به اسم شرح للمعه است)نقل می کنم انشاء الله ذخیره آخرتمان:
    و یجب للزوجة لیلة من اربع ... و الواجب فی المبیت المضاجعة لا المواقعة فانها لا تجب الا فی کل اربعة اشهر مرة.
    یعنی برای مرد هر چهار شب یک شب واجب است که با زنش بخوابد شود ... و در این خوابیدن آنچه واجب است مضاجعه (همبستری) است نه نزدیکی (مواقعه) زیرا نزدیکی فقط در هر چهار ماه یک شب واجب است.
    جلد 2 ص 344 چاپ سمت

    پاسخحذف