۱۳۸۸ شهریور ۲۶, پنجشنبه

خاتمی و حقوق بین الملل

دیشب وقتی برای خوردن چایی به اتاقی رفتم که درونش تلوزیون قرار دارد بطور اتفاقی صدای خاتمی را شنیدم. تعجب کردم وقتی نگاه کردم دیدم بله خودش است. با خودم گفتم چه شده است که اینها خاتمی را پخش می کنند. حتما کاسه ای زیر نمی کاسه است. این است که نشستم پای برنامه و بعد از مدتی کاشف به عمل آدم که بله قضیه یک پروژه‌ی تخریبی است.
از اینها که گذشته نکته جالب توجه برای من چیز دیگری بود- تخریب خاتمی که یک امر معمول و پیش پا افتاده است. خاتمی در اثنای کلام گفت ما وقتی قصد داشتیم با آژانس انرژی هسته ای و سران دول اروپایی بر سر مساله هسته ای مذاکره کنیم از ما خواستند که غنس سازی را تعلیق کنیم. ما هم با حسن نیت رفتیم از البرادعی شفاها پرسیدیم غنی سازی را برای ما تعریف کنید. او هم یک تعریف خیلی بسته و مضیق ارائه داد و گفت توقف غنی سازی یعنی فلان ماده را وارد سانتریفیوژ نکنید. ما هم دیدیم اینکه کار سختی نیست و توافقنامه را امضا کردیم.
خاتمی ادامه داد: بعد از امضای توافقنامه، به سراغ آژانس رفتیم که حالا که قراداد را امضا کردیم یک تعریف کتبی از توقف غنی سازی ارائه دهد. البرادعی هم در راستای اقدامی غیر اخلاقی یک تعریف کتبی بسیار گل و گشاد و موسع از غنی سازی را بصورت مکتوب ارائه داد و دست ما را در همه چیز مربوط به انرژی هسته ای بست.

این مطالب نقل به مضمون حرفهای حضرت خاتمی بود که ما آنرا فهیمترین و کارآمدترین رئیس جمهور ایران بعد از انقلاب می دانیم. آخر مرد حسابی یک دانشجوی سال اول رشته تنظیم خانواده و کتابداری هم می داند که استعلام در مورد اساسی ترین محور یک توافقنامه بین المللی باید قبل از امضای توافقنامه باشد. شماها نمی دانستید؟ گیریم که نمی دانستید. آیا یک متخصص حقوق بین الملل دم دستتان نبود که اینجوری سرتان کلاه نگذارند؟ این همه فارغ التحصیل حقوق بین الملل بیکار را نمی دیدید؟ بعد این همه بلاهت را به پای غیر اخلاقی بودن البرادعی می گذارید؟ مگر البرادعی شصتش خبردار بوده که شما پیروی یک سوال شفاهی سرپایی در راهروی آژانس می خواهید بروید پای یک توافقنامه بین المللی را امضا کنید؟ بنده خدا ساعت کاریش تمام شده بوده میخواسته زود شما را دک کند برود به زن و بچه اش برسد. نکنید این کارها را!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر