۱۳۸۸ شهریور ۱۹, پنجشنبه

گوسفند متفکر

۷ نظر:

  1. نیهیلیستی از نوع عرفان سهراب سپهری . کجاش نیچه ایه

    پاسخحذف
  2. آخی.
    من با اون تفکر بی دست و پا و سر بیشتر موافقم!

    پاسخحذف
  3. جناب میرو ممنون از تذکرتان
    من در نگاه اول اصلا به اون ابر توجه نکردم و در واقع اینها رو یک گله دیدم که در حال حرکتند و گوسفند متفکر از گله جدا شده است.
    با وجود آن ابر دقیقا تحلیل بنده نیز همان تحلیل شما است

    پاسخحذف
  4. b6pencil عزیز
    کامنت تو هم جالب بود

    پاسخحذف
  5. این گوسفنده داره رویا میبینه ؟
    بعد اونقدر غرق شده که خودش هم متوهم شده ، نه ؟

    پاسخحذف
  6. در واقع به نظر من این گوسفند در حال فکر کردن از عالم واقع جدا شده و به آسمان سیر کرده= ایدئالیسم
    من اینطوری می فهمم.
    البته نباید انتظار داشت کسی که این کارتون را کشیده در حال القاء اندیشه فلسفی خاصی بوده بلکه او صرفا با بهره گیری از شباهت ابر سفید در آسمان و بدن گوسفند این اثر را خلق کرده.

    پاسخحذف
  7. در حال القای اندیشه ی فلسفی خاص نه ولی بی انصافیه بگیم در حال القای یک اندیشه ی خاص نبوده... من یه متفکر عقب مونده (گوسفند متفکر) میبینم که جدا از جامعه ش (اون گوسفنده که خیره نگاش می کنه) هست ولاجرم چون عقب موندس (گوسفنده) تفکر گوسفندی (عقب مونده) تولید می کنه و میده دست جامعه اش .اون ابر هم که شبیه گوسفنده حاصل عیان و آشکار پیاده شدن نتیجه ی فکر اون روشنفکر عقب مونده توسط جامعه ی عقب موندشه ...

    پاسخحذف