۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

آبجیز

آبجیز (صفورا و ملودی) دو خواهر ایرانی اند که در چند سال اخیر تلاش کرده اند لیریکهای فارسی را با سبکهای مدرن غربی اجرا کنند. درست مانند شاهین نجفی، آرش سبحانی و محسن نامجو. به نظر من ملودیهای این گروه زیبا است و آهنگهای زیبایی می سازند اما به نظر من لیریکهای نوشته شده توسط این گروه علاوه بر اینکه انسجام و عمق لیریکهای شاهین نجفی، آرش سبحانی و محسن نامجو را ندارند، یک ایراد اساسی دیگر هم دارند و آن اینکه خیلی از جاها برای اینکه بتوانند لیریک را روی ملودی بنشانند مجبور می شوند لحن و آهنگ کلمات و جملات فارسی را تغیر دهند - درست مانند فارسی زبانی که تازه انگلیسی یاد گرفته و انگلیسی را با آهنگ طبیعی اش صحبت نمی کند. که البته آهنگهای غیر فارسی این گروه این مشکل اخیر را ندارد.
اما در کل کار این دو دختر ایرانی ستوده است و به آنها تبریک می گویم و امیدوارم لیریکهای آنها هم به مرور، با کسب تجربه بیشتر، استحکام خود را پیدا کنند و با آهنگ طبیعی زبان فارسی اجرا شوند.
+ بخوانید یا بشنوید

۱ نظر:

  1. بسم رب آزادی
    سلام
    از شما دوست عزیز خواهش میکنم یه دعوت نامه برای سایت بالاترین برای من با همین عنوان نامه
    ارسال کنید به خیلی از بلاگ ها وسایت هایی که ادعا داشتند پیغام دادم ولی انگار که نه انگار بعد از مدتی یه دوست آدرس بلاگ شما رو به من داد و گفت این با بقیه فرق می کنه این از خودمونه...
    من به این دعوت نامه نیاز دارم تا بتونم خبر هامو که بیشتر اوقات از بالاترین ها داغ تره در اختیار همه بذارم
    ما که پول نفت و وجدانی خفته نداریم مثل بعضی ها

    ساحل افتاده گفت گرچه بسی زیستم هیچ نه معلوم شد آه که من کیستم
    مـــــوج زخود رفته‌ای تیز خرامید و گفت: هستم اگـــر می‌روم، گـــرنروم نیستم
    به قول دوستان یا علــــــــــــــــــي

    پاسخحذف